Uplynulý víkend 21. a 22. apríla 2018 sa v uliciach Bratislavy uskutočnil ďalší ročník Bratislavské mestské dni, ktoré každoročne otvárajú novú turistickú sezónu v metropole Slovenska. Neodmysliteľnou súčasťou tohto podujatia sú aj okružné jazdy historickými vozidlami, ktoré sa vždy tešia veľkému záujmu cestujúcej verejnosti.
Obyvatelia i návštevníci mesta sa po oba dni mohli bezplatne odviesť nie len historickými električkami, autobusmi a trolejbusom Dopravného podniku Bratislava na mimoriadnych linkách označených ako H1, H33 a H17, ale aj historickými autobusmi Klubu historických autobusov.
Legendárne Ikarusy 280.10 známe aj pod prezývkou Paprikáš, Klobása, Maďar, či Harmonika boli neodmysliteľnou súčasťou prímestských i medzimestských liniek ČSAD, no stretnúť ich bolo možné aj na linkách do okrajových častí mesta ako náhrady za vozidlá ŠD 11 a ŠL 11 Turist.
Jedným z týchto autobusov, Ikarusom 280.10 #1711 z roku 1989, s motorom RÁBA a typickými koženkovými sedadlami sa bolo možné odviesť na mimoriadnej linke H25, ktorá zabezpečovala kyvadlovú dopravu z centra mesta k Múzeu petržalského opevnenia v blízkosti štátnej hranice Petržalka-Berg.
V nedeľu popoludní sa v premávke objavila aj naša Karosa ŠL 11 #1760 ako náhrada za autobus Škoda 706 RTO, ktorý sa v priebehu dňa pokazil. Na príležitostnej linke H33 spájajúcej centrum mesta s Mlynskou dolinou, Patrónkou a Železnou studničkou tak bolo možné stretnúť dvojicu autobusov rady Šx, ktoré boli neodmysliteľnou súčasťou mestskej i prímestskej dopravy v 70. a 80. rokoch minulého storočia.
Text a foto: Jaroslav Filo